©

2023 - Legia.info.pl

Wybrana koszulka

21.07 17:30    Legia Warszawa - Pogoń Szczecin

28.07 15:00    Korona Kielce - Legia Warszawa

04.08 17:30    Legia Warszawa - Śląsk Wrocław

11.08 17:30    Wisła Płock - Legia Warszawa

Terminarz:

Pogoń Szczecin

Następny mecz:

Legia Warszawa

21.07.2019 17:30, Stadion Wojska Polskiego

19.05    Legia Warszawa 2:2 Zagłębie Lubin

15.05    Jagiellonia Białystok 1:0 Legia

12.05    Legia Warszawa 1:1 Pogoń Szczecin

04.05    Legia Warszawa 0:1 Piast Gliwice

27.04    Lechia Gdańsk 1:3 Legia

24.04    Lech Poznań 1:0 Legia Warszawa

20.04    Legia Warszawa 1:0 Cracovia

13.04    Legia Warszawa 3:1 Pogoń Szczecin

07.04    Górnik Zabrze 1:2 Legia Warszawa

03.04    Legia 3:0 Jagiellonia Białystok

31.03    Wisła Kraków 4:0 Legia Warszawa

16.03    Legia Warszawa 1:0 Śląsk Wrocław

13.03    Raków Częstochowa 2:1 (d. 1:0) Legia

09.03    Arka Gdynia 1:2 Legia Warszawa

01.03    Legia Warszawa 2:0 Miedź Legnica

23.02    Lech Poznań 1:0 Legia Warszawa

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Wybrana koszulka

Koszulki Legii 2003-2007: Królewskie króluje przy Łazienkowskiej

25 grudnia 2017 10:16

Autor: pwl21

 

 

 

 

29 lipca 2003 roku na płycie głównej Stadionu Wojska Polskiego odbyła się prezentacja nowych strojów, w których legioniści mieli występować w sezonie 2003/2004. Szczególnie ciekawym punktem imprezy był pokaz historycznych modeli trykotów Legii. W rolę modeli wcielili się młodzi, obiecujący – Mariusz Zganiacz i Adam Gmitrzuk. Z kolei nowe stroje meczowe zaprezentowały przedstawicielki płci pięknej. Wygląd koszulek przygotowanych na sezon 2003/2004 miał nawiązywać do strojów z przeszłości – wariant z rękawkami w innym kolorze występował też w latach 70.

 

 

Na prezentacji zorganizowanej przez Adidasa nie zabrakło jednak słów krytyki pod adresem Adidasa właśnie. Marek Jóźwiak odbierając od modelek koszulkę wypowiedział się w te słowa: Dziękujemy za ten sprzęt, w którym mamy nadzieję odzyskać mistrzostwo Polski, ale chcielibyśmy, żeby to co tu pokazujecie naprawdę znalazło się w magazynie. Miało to być nawiązanie do poprzedniego roku, kiedy przydział kompletów meczowych na rundę wiosenną wynosił dwa na głowę.

 

Nowe koszulki przypadły do gustu kibicom, nie mieli oni jednak możliwości ich zakupu – przynajmniej nie w początkowej fazie sezonu. Do sprzedaży trafiły dopiero pod koniec października. Można je było nabyć w nowo otwartym sklepie Adidasa przy ulicy Marszałkowskiej. Cena? 79 zł.

 

Przez pierwszy miesiąc piłkarze Legii występowali w koszulkach bez logo sponsora głównego. Na rękawkach obecna wciąż była znana z poprzedniego sezonu reklama LOT Charters. Przy okazji dwóch meczów (wrześniowe spotkania z Wisłą Kraków i Górnikiem Zabrze) logo linii lotniczych znalazło się też w centralnej części koszulki. Co ciekawe, w związku z umieszczeniem reklamy na klubowe konto wcale nie trafił dodatkowy przelew – LOT zagwarantował Legii przy tej okazji cztery przeloty czarterowe.

 

 

Począwszy od październikowego meczu z Amicą na przedzie trykotów legionistów można było zobaczyć reklamę piwa Królewskie. Początkowa jej forma nie prezentowała się jednak zbyt estetycznie – dużych rozmiarów prostokąt skutecznie szpecił stroje. Na plus należy zapisać zmianę wyglądu reklamy LOT-u – począwszy od spotkania z drużyną z Wronek wkomponowano ją w czarne rękawki koszulek (wcześniej prostokąt z białym tłem).

 

 

Stroje z październikowego meczu z Dyskobolią i listopadowego z GKS Katowice przeszły do historii jako najbardziej zaśmiecone w dziejach Legii. Mówiło się, że za reklamę na koszulce za jedno spotkanie trzeba było zapłacić 50 tys. zł. W meczu z drużyną z Grodziska Wielkopolskiego na trykotach legionistów znalazły się dodatkowo dwa kolejne logo sponsorów – pod numerem – Cetelem, nad – Obi (w tym przypadku market miał rozliczyć się z klubem się w sprzęcie do koszenia i pielęgnacji płyty boiskowej). W listopadowym meczu z GKS-em na miejsce reklamy Cetelem wskoczył Cekol. Na szczęście dla wyglądu strojów były to jednorazowe wybryki.

 

Po rozum do głowy poszli też przedstawiciele grupy piwowarskiej Brau Union (do której wówczas należała marka Królewskie) – 7 listopada w meczu przeciwko Widzewowi na koszulkach legionistów pojawił się ładny logotyp Królewskiego w czarnej czcionce (na strojach zielonych wstępował w kolorze białym).

 

Od rundy wiosennej na strojach piłkarzy Legii znalazło się miejsce dla nowego sponsora – firmy Liberty (logo nad numerem). Na okazje majowego meczu z Dyskobolią z czeluści klubowych magazynów wydobyto czerwone koszulki, które w użytku były jeszcze za ery Daewoo (sezon 2000/2001).

 

 

Pomimo ofert od innych sponsorów technicznych (m.in. Umbro, Puma, Lotto) ostatecznie zdecydowano się przedłużyć umowę z Adidasem. Nowe stroje nie dotarły jednak na czas i w pierwszym meczu rozgrywek 2004/2005 piłkarze Legii wystąpili w koszulkach znanych z poprzedniego sezonu (w nowy kostium wyposażony był tylko Boruc). Począwszy od 2. kolejki legioniści biegali po murawie w modelu Cosmo – tym samym, w którym miesiąc wcześniej Grecy zdobyli tytuł mistrza Europy. Piłkarze Legii mieli do dyspozycji koszulki w trzech wariantach kolorystycznych: białym, zielonym i czerwonym. Zauważalną zmianą była nowa czcionka zastosowana w logo Królewskiego.

 

 

W rundzie jesiennej nad numerem z tyłu koszulki nadal widniała reklama Liberty. Wiosną zastąpiły ją nazwiska piłkarzy. Z rękawków zniknęło też logo LOT-u. Co więcej, w drugim meczu rundy wiosennej w miejsce logo Canal+ pojawiła się reklama sieci Idea.

 

 

Na mistrzowski sezon 2005/2006 przygotowano koszulki w kolorze białym i czerwonym – katalogowy model Shark. Na jeden mecz powrócono też do zielonego zestawu z poprzedniego sezonu (28 sierpnia – wyjazdowy mecz z Cracovią). W związku ze zmianą nazwy sieci komórkowej żółte logo Idei zastąpił w połowie września prostokącik z napisem „Orange”.

 

W trakcie trwania sezonu do użytku legionistów trafił też inny komplet w kolorze zielonym. Tym razem wybór padł na model Premio.

 

 

W 2006 roku w związku z jubileuszem 90-lecia opracowano nowy znak klubu, który miał nawiązywać do pierwszego herbu Legii. Tym samym miejsce „eLki” zajęła popularna „trumna” z doklejonym członem „90 lat”. W kwietniowym meczu z Koroną Kielce na spodenkach legionistów pojawiła się reklama należącej do ówczesnego właściciela klubu stacji TVN Turbo. Obecna była na strojach do końca sezonu (łącznie przez 4 spotkania). 

 

 

W sezonie 2006/2007 piłkarze Legii mieli do dyspozycji nowy model koszulek – Adidas United. Ponownie zdecydowano się na kolory biały i czerwony. Wyróżnikiem domowych trykotów były złote wykończenia przy kołnierzyku i rękawkach. W użytku pozostawały też zielone koszulki z sezonu 2005/2006. Po raz kolejny lifting przeszło logo Królewskiego, co uwidoczniło się również na strojach Legii. Wyjątkiem były koszulki w kolorze zielonym - na nich wciąż logotyp browaru występował w starej czcionce. Na nogawce spodenek pojawiło się natomiast logo zakładów bukmacherskich Bwin.

 

 

W rundzie wiosennej na koszulki legionistów powróciła „eLka”. Jednocześnie przesądzone było, że na trykotach obecna będzie jedynie przez pół roku – legijni włodarze chcieli mieć na strojach znak, do którego posiadali prawo na wyłączność.

 

 

Zapraszamy  również do zapoznania się z działem „Koszulki”, gdzie znajdziecie skatalogowane trykoty, w jakich występowali piłkarze Legii.

Zobacz także:

29 września 2017

Zobacz także: