©
2023 - Legia.info.pl
21.07 17:30 Legia Warszawa - Pogoń Szczecin
28.07 15:00 Korona Kielce - Legia Warszawa
04.08 17:30 Legia Warszawa - Śląsk Wrocław
11.08 17:30 Wisła Płock - Legia Warszawa
Pogoń Szczecin
Następny mecz:
–
Legia Warszawa
21.07.2019 17:30, Stadion Wojska Polskiego
19.05 Legia Warszawa 2:2 Zagłębie Lubin
15.05 Jagiellonia Białystok 1:0 Legia
12.05 Legia Warszawa 1:1 Pogoń Szczecin
04.05 Legia Warszawa 0:1 Piast Gliwice
27.04 Lechia Gdańsk 1:3 Legia
24.04 Lech Poznań 1:0 Legia Warszawa
20.04 Legia Warszawa 1:0 Cracovia
13.04 Legia Warszawa 3:1 Pogoń Szczecin
07.04 Górnik Zabrze 1:2 Legia Warszawa
03.04 Legia 3:0 Jagiellonia Białystok
31.03 Wisła Kraków 4:0 Legia Warszawa
16.03 Legia Warszawa 1:0 Śląsk Wrocław
13.03 Raków Częstochowa 2:1 (d. 1:0) Legia
09.03 Arka Gdynia 1:2 Legia Warszawa
01.03 Legia Warszawa 2:0 Miedź Legnica
23.02 Lech Poznań 1:0 Legia Warszawa
9 października 2016 9:06
Autor: pwl21
Pod koniec sezonu 1992/1993 zmierzająca ku mistrzostwu Polski Legia zyskała pierwszego stałego koszulkowego sponsora – firmę FSO. Po partyzanckich próbach umieszczenia na strojach legionistów logotypów produktów mlecznych przez Grajewskiego, kwestia reklamy na trykotach wreszcie została ujednoznaczniona umową. Kontrakt pomiędzy klubem a kierownictwem fabryki z Żerania został podpisany 16 maja 1993 roku.
Zanim logo FSO pojawiło się na koszulkach legionistów, przez doskonałą większość sezonu 1992/1993 piłkarze Legii występowali w strojach bez akcentów marketingowych (nie licząc oczywiście trzech pasków Adidasa). W użyciu były dwa modele: tradycyjny już zielony wzór w mieniące się poprzeczne pasy oraz nieco bardziej awangardowy – z kombinacją zielono-białych kształtów.
Z reklamą Fabryki Samochodów Osobowych legioniści pierwszy raz wystąpili w 29. kolejce – domowym meczu z GKS Katowice. Logo pojawiło się na używanym już wcześniej modelu z mieszaniną figur. W tym samym spotkaniu zadebiutowała też inna koszulka z reklamą FSO. Zielone trykoty z grafiki poniżej piłkarze Legii zaprezentowali w… drugiej połowie tego samego meczu z „Gieksą”.
Producent samochodów za reklamę na koszulkach musiał wyłożyć 2,5 miliarda ówczesnych złotych. Logotyp FSO na strojach piłkarzy nie był jedyną formą promocji fabryki z Żerania – przed meczami przy Łazienkowskiej oraz w trakcie przerwy wokół murawy jeździły Polonezy. Samochody wyprodukowane po prawej stronie Wisły były też używane przez piłkarzy i kierownictwo Legii.
W sezonie 1993/1994 logo FSO pojawiło się na kultowym już modelu z serii Adidas Equipment z charakterystycznymi trzema pasami na ramieniu. Koszulki wyróżniało też nowe logo niemieckiego producenta – z trykotów zniknęła koniczynka, a w to miejsce pojawiły się trzy ukośne paski. Legioniści mieli do dyspozycji trzy komplety: zielony, czerwony oraz biały.
W pierwotnej wersji zielonej koszulki reklama FSO została naniesiona w formie czerwonego nadruku flock. Nie wyglądało to zbyt czytelnie, postanowiono więc naszyć w centralnej części płótno z logo na białym tle, przykrywając tym samym flock. W trykotach z niefortunnym czerwonym nadrukiem piłkarze Legii wystąpili m.in. w meczach z Hutnikiem, Siarką, Pogonią oraz w towarzyskim spotkaniu z Cagliari.
Inna rozbieżność w wyglądzie zielonych koszulek to sposób wyeksponowania „eLki”. W zdecydowanej większości spotkań na trykotach widniała biała flokowana litera „L” w kółeczku. Ale były też mecze, w których piłkarze Legii występowali z naszytą czarną „eLką” na białym tle (m.in. spotkanie z Górnikiem Zabrze w czerwcu 1994).
Zdobycie mistrzostwa Polski w sezonie 1993/1994 oznaczało udział w eliminacjach Ligi Mistrzów, a co za tym idzie, konieczność zmniejszenia wielkości reklamy na koszulce. W obu spotkaniach z Hajdukiem Split legioniści wystąpili w znanym z poprzedniego sezonu modelu w kolorze zielonym. Jedyną różnicą było właśnie logo FSO w mniejszych rozmiarach. Przygoda z Europą w 1994 r. zakończyła się już po dwumeczu z Chorwatami, jednak stroje w tej samej konfiguracji używane był potem w lidze. W sezonie 1994/1995 ponownie też grano w białych koszulkach z czarnymi pasami (w tym wypadku logotyp FSO był bardziej okazały). Nowością był inny model z serii Equipment z nieco cieńszymi paskami w kolorze czerwonym. W drugiej części sezonu na prawym rękawie koszulek została umieszczona reklama firmy Digel. Nad numerami legionistów pojawiło się też logo stacji Canal+.
Zapraszamy również do zapoznania się z poprzednimi odcinkami cyklu oraz działem „Koszulki”, gdzie znajdziecie skatalogowane trykoty, w jakich występowali piłkarze Legii od sezonu 1970/1971.
Zobacz także:
Zobacz także: