©

2023 - Legia.info.pl

Wybrana koszulka

21.07 17:30    Legia Warszawa - Pogoń Szczecin

28.07 15:00    Korona Kielce - Legia Warszawa

04.08 17:30    Legia Warszawa - Śląsk Wrocław

11.08 17:30    Wisła Płock - Legia Warszawa

Terminarz:

Pogoń Szczecin

Następny mecz:

Legia Warszawa

21.07.2019 17:30, Stadion Wojska Polskiego

19.05    Legia Warszawa 2:2 Zagłębie Lubin

15.05    Jagiellonia Białystok 1:0 Legia

12.05    Legia Warszawa 1:1 Pogoń Szczecin

04.05    Legia Warszawa 0:1 Piast Gliwice

27.04    Lechia Gdańsk 1:3 Legia

24.04    Lech Poznań 1:0 Legia Warszawa

20.04    Legia Warszawa 1:0 Cracovia

13.04    Legia Warszawa 3:1 Pogoń Szczecin

07.04    Górnik Zabrze 1:2 Legia Warszawa

03.04    Legia 3:0 Jagiellonia Białystok

31.03    Wisła Kraków 4:0 Legia Warszawa

16.03    Legia Warszawa 1:0 Śląsk Wrocław

13.03    Raków Częstochowa 2:1 (d. 1:0) Legia

09.03    Arka Gdynia 1:2 Legia Warszawa

01.03    Legia Warszawa 2:0 Miedź Legnica

23.02    Lech Poznań 1:0 Legia Warszawa

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Wybrana koszulka

Reklama na koszulkach Legii po raz pierwszy: piłkarze promują Kalinka Kefir

12 marca 2016 12:36

Autor: pwl21

 

 

 

 

Pod koniec lat 80. w Europie Zachodniej umieszczanie reklam na koszulkach drużyn piłkarskich było już normą. W Warszawie pomysł ten pojawił się dopiero w 1988 r. Mając w perspektywie potyczkę z wielką firmą – Bayernem Monachium – postanowiono  zorganizować nowe komplety strojów, a przy okazji zarobić trochę marek za umieszczenie na nich reklamy.

 

Za pojawieniem się pierwszej w historii Legii reklamy na koszulkach stał nie kto inny jak Andrzej Grajewski. Łódzki biznesmen pracował wówczas za naszą zachodnią granicą dla firmy Müllermilch. Był odpowiedzialny za marketing producenta produktów mlecznych, a nadchodzący mecz w Pucharze UEFA był idealną okazją do promocji jednego z wyrobów niemieckiej firmy. Kalinka Kefir, bo taki napis widniał na koszulkach legionistów, tak naprawdę był zsiadłym mlekiem, które w Zachodnich Niemczech sprzedawało się bardzo dobrze.

 

 

Na okazję meczów z wicemistrzem Niemiec przygotowano dwa komplety strojów. Pierwszą rzucającą się w oczy sprawą była kolorystyka – na tę okazję zrezygnowano z tradycyjnego połączenia bieli i czerni czy zieleni. Oba warianty koszulek były biało-czerwone. W pierwszym, rozegranym w Monachium meczu, legioniści wystąpili w koszulkach z charakterystycznym wykończeniem pod szyją ułożonym w zakładkę. Logo mlecznego produktu górowało nad niewielkich rozmiarów „eLką”. O krok dalej postanowiono pójść przygotowując stroje na spotkanie rewanżowe. Tym razem symbol Legii był jeszcze mniejszy i –  chyba jedyny raz w historii – na koszulkach umieszczono białą literę „L” w czerwonym kółeczku. W konsekwencji „eLka” była niemal niewidoczna, a reklama Kalinka Kefir – jak najbardziej. I chyba właśnie o taki efekt chodziło Grajewskiemu.

 

 

By legioniści mogli wybiec na boisko w koszulkach z Kalinką na piersi, menadżer z Łodzi musiał je wcześniej zatwierdzić w UEFA. Pomimo, że cała akcja była spontaniczna, udało się uzyskać akceptację ze Szwajcarii i tym samym koszulki piłkarzy Legii mogły posłużyć jako baner reklamowy. Co Grajewskiemu udało się w 1988 r., nie wyszło nieco ponad dwa lata później, kiedy próbował umieścić na strojach reklamę Müllermilch. Jak zakończyła się ta historia wszyscy doskonale pamiętamy – brak autoryzacji że strony UEFA i koszulki „przyozdobione” wielkimi białymi ekranami zasłaniającymi logotyp niemieckiej firmy.

 

 

Spotkanie z Bawarczykami nie przyniosło chluby legionistom nie tylko ze względu na kontrowersyjnego koszulkowego sponsora, ale również (a raczej przede wszystkim) z powodu wyniku, jakim zakończyła się konfrontacja z Bayernem. 10:4 – to rezultat bramkowy z dwumeczu przeciwko wicemistrzom Niemiec. Szczególnie dotkliwy był wynik rewanżowego spotkania z Warszawy, które zakończyło się wynikiem 3:7. Legia nigdy wcześniej (ani później) nie straciła w jednym meczu w europejskich pucharach aż siedmiu goli. Z drugiej jednak strony, trudno się dziwić takiemu wynikowi. W końcu innowacyjna technologia w postaci Commodore (reklama tej firmy widniała wtedy na koszulkach Bayernu) stanęła na przeciw zsiadłego mleka.

Zobacz także:

10 lutego 2016

Zobacz także: