©
2023 - Legia.info.pl
21.07 17:30 Legia Warszawa - Pogoń Szczecin
28.07 15:00 Korona Kielce - Legia Warszawa
04.08 17:30 Legia Warszawa - Śląsk Wrocław
11.08 17:30 Wisła Płock - Legia Warszawa
Pogoń Szczecin
Następny mecz:
–
Legia Warszawa
21.07.2019 17:30, Stadion Wojska Polskiego
19.05 Legia Warszawa 2:2 Zagłębie Lubin
15.05 Jagiellonia Białystok 1:0 Legia
12.05 Legia Warszawa 1:1 Pogoń Szczecin
04.05 Legia Warszawa 0:1 Piast Gliwice
27.04 Lechia Gdańsk 1:3 Legia
24.04 Lech Poznań 1:0 Legia Warszawa
20.04 Legia Warszawa 1:0 Cracovia
13.04 Legia Warszawa 3:1 Pogoń Szczecin
07.04 Górnik Zabrze 1:2 Legia Warszawa
03.04 Legia 3:0 Jagiellonia Białystok
31.03 Wisła Kraków 4:0 Legia Warszawa
16.03 Legia Warszawa 1:0 Śląsk Wrocław
13.03 Raków Częstochowa 2:1 (d. 1:0) Legia
09.03 Arka Gdynia 1:2 Legia Warszawa
01.03 Legia Warszawa 2:0 Miedź Legnica
23.02 Lech Poznań 1:0 Legia Warszawa
19 grudnia 2016 20:30
Autor: pwl21
Po czteroletnim mariażu z firmą Nike w 2000 roku Legia Warszawa ponownie związała się z niemieckim Adidasem. Stroje z trzema paskami legioniści przywdziewali począwszy od pierwszego ligowego meczu sezonu 2000/2001.
– Mistrzostwo Polski zdobywały prowadzone przeze mnie drużyny, które grały w strojach firmy Adidas – o słuszności związania się z pochodzącą z Bawarii firmą przekonywał ówczesny trener Legii Franciszek Smuda. Zmienił się sponsor techniczny, ale na koszulkach legionistów wciąż widoczne było logo koreańskiej firmy Daewoo (a także reklama ichniejszego towarzystwa ubezpieczeniowego umiejscowiona nad numerem). Nowością było pojawienie się logotypu stacji Canal+, który przez kilka kolejnych lat „przyozdabiał” trykoty Legii w meczach ligowych.
Trudno stwierdzić, który z zestawów był w tym sezonie kompletem domowym. Legioniści na mecze rozgrywane przy Łazienkowskiej równie często zakładali koszulki białe jak i czerwone. Kilka domowych meczów rozegrali również w zielonych. Można odnieść wrażenie, że piłkarze występowali w takich zestawach, jakie w danym czasie dostali od Adidasa.
Na przełomie tysiącleci legioniści mieli do dyspozycji dwa modele czerwonych koszulek – analogiczny do wersji białej i zielonej oraz z okrągłym zakończeniem pod szyją.
Wraz z początkiem mistrzowskiego sezonu 2001/2002 z nazwy klubu zniknął człon „Daewoo”, a z koszulek logo koreańskiej firmy. Jesienią na strojach legionistów nie widniała żadna reklama.
Sytuacja zmieniła się dopiero na początku roku 2002. Na koszulkach pojawiła się logo Škody. Nie oznaczało to jednak, że Legia znalazła nowego sponsora. Dystrybucją samochodów tej marki zajmował się główny udziałowiec Legii – Pol-Mot. Logotyp czeskiej firmy miał widnieć na koszulkach jedynie tymczasowo – wciąż bowiem szukano chętnego do reklamowania się na strojach „Wojskowych”. Nie udało się jednak znaleźć takowego aż to końca sezonu i logo Škody obecne było na koszulkach legionistów jeszcze na ceremonii wręczenia pucharu i medali za tytuł mistrza Polski.
Wygranie ligi i perspektywa udziału w eliminacjach Ligi Mistrzów okazało się wystarczającym magnesem, by do klubu zgłosił się sponsor, który był skłonny zapłacić za umieszczenie swojego logo na koszulkach legionistów. Miejsce na trykotach Legii wykupił Kredyt Bank (wcześniej reklamował się na rękawkach koszulek przez jedną rundę 1998 roku). O tym jak będą wyglądały nowe stroje na sezon 2002/2003 w nietypowy sposób mogli przekonać się kibice – na kilka dni przed oficjalną prezentacją koszulek, te pojawiły się w sklepiku przy kortach.
W miejsce widniejącego w ostatnich latach na strojach Legii herbu w postaci tarczy, na nowych koszulkach pojawiła się „eLka”, czyli czarna litera „L” na białym polu. Reklama Kredyt Banku była wyeksponowana w różny sposób. Na mecze ligowe została przygotowana wersja z dużym logo i napisem z nazwą banku. Z racji wytycznych UEFA dotyczących powierzchni, jaką na koszulkach może zajmować reklama, w eliminacjach do Ligi Mistrzów (a potem w Pucharze UEFA) na trykotach widoczny był jedynie napis „Kredyt Bank”. Dodatkowo z przodu koszulek (nad reklamą) zdecydowano się umieścić numery zawodników – w przypadku strojów klubowych raczej niespotykany zabieg. W tym wariancie strojów legioniści wystąpili we wszystkich czterech meczach eliminacji LM.
W domowym meczu z Utrechtem oraz obu spotkaniach z Schalke w ramach Pucharu UEFA numery nad logotypem Kredyt Banku już się nie pojawiły. Do nietypowej sytuacji doszło w rewanżowym meczu z Holendrami. Na przygotowanych na to spotkanie zielonych kompletach ponownie umieszczono numery nad reklamą z przodu koszulek. Za wyjątkiem trykotu Jacka Zielińskiego. Obrońca Legii jako jedyny miał numer tylko z tyłu koszulki.
To nie koniec problemów ze strojami w sezonie 2002/2003. Kiedy temperatura zaczęła spadać i pojawiła się konieczność zorganizowania koszulek z długim rękawem, okazało się, że w kompletach od Adidasa logo niemieckiego producenta znajdowało się po lewej stronie. „Elkę” umieszczono zatem po stronie prawej. Do kuriozalnej sytuacji doszło podczas wyjazdowego meczu z Wisłą Płock. Po strzeleniu pierwszej bramki dla legionistów Stanko Svitlica w ramach celebracji chciał pocałować „eLkę”. W zaistniałej sytuacji zamiast „eLki” pocałował jednak… logo Adidasa.
Wiosną na rękawach koszulek pojawiła się reklama Lot Charters. Co ciekawe, legioniści linie lotnicze reklamowali tylko grając na biało i zielono. Na koszulkach w kolorze czerwonym reklama Lotu się nie pojawiła.
Na białych kompletach umieszczano też okolicznościowe emblematy – piłkarze Legii w jednym z meczów wystąpili z logotypem Olimpiad Specjalnych na rękawkach. W innym spotkaniu (z Dospelem Katowice) w tym samym miejscu pojawił się znak „Polska w Unii Europejskiej”. Wciąż nierozwiązywalnym problemem była lokalizacja „eLki” – na białych kompletach z długim rękawem nadal znajdowała się po niewłaściwej prawej stronie. W rundzie wiosennej zadebiutował nowy model trykotów w kolorze zielonym.
Zapraszamy również do zapoznania się z działem „Koszulki”, gdzie znajdziecie skatalogowane trykoty, w jakich występowali piłkarze Legii od sezonu 1970/1971.
Zobacz także:
Zobacz także: