FK Astana

Legia Warszawa

Wybrana koszulka

 

 

 

Następny mecz:

22.07    Legia Warszawa 1:1 Korona Kielce

19.07    Legia Warszawa 6:0 IFK Mariehamn

15.07    Górnik Zabrze 3:1 Legia Warszawa

12.07    IFK Mariehamn 0:3 Legia Warszawa

07.07    Legia Warszawa 1:1 (k. 3:4) Arka

04.06    Legia Warszawa 0:0 Lechia Gdańsk

28.05    Korona Kielce 0:1 Legia Warszawa

21.05    Jagiellonia Białystok 0:0 Legia

17.05    Legia Warszawa 2:0 Lech Poznań

14.05    Legia Warszawa 6:0 Nieciecza

07.05    Pogoń Szczecin 0:2 Legia Warszawa

30.04    Legia Warszawa 1:1 Wisła Kraków

22.04    Cracovia 1:2 Legia Warszawa

Poprzednie mecze:

26.07.2017 16:00, Astana Arena

Terminarz:

26.07 16:00    FK Astana - Legia Warszawa

29.07 18:00    Legia Warszawa - Sandecja

02.08 20:45    Legia Warszawa- FK Astana

05.08 20:30    Nieciecza - Legia Warszawa

11.08 20:30    Legia Warszawa - Piast Gliwice

19.08 20:30    Wisła Płock - Legia Warszawa  

26.08  --:--     Legia Warszawa - Zagłębie Lubin 

Koszulki - sezon 1996/1997

27 sierpnia 1996 roku po długoletnim związku z Adidasem, Legia Warszawa podpisała kontrakt z największym konkurentem niemieckiego producenta sprzętu sportowego – firmą Nike. Nieoficjalnie mówiło się, że za zmianą sponsora technicznego mieli stać Koreańczycy z Daewoo, którzy z warszawskim klubem związali się tydzień wcześniej.

 

Stroje firmy Nike to dla legionistów zupełna nowość. Począwszy od czasów Kazimierza Deyny piłkarze Legii wystepowali w koszulkach Adidasa. Wprawdzie na przełomie lat 80. i 90. piłkarze Legii kilkukrotnie zakładali stroje Umbro oraz Lotto, ale były to jedynie epizody. Przez większą część sezonu nadal wiodącym dostarczycielem sprzętu był Adidas. Ten stan rzeczy zmienił się wraz z początkiem sezonu 1996/1997. Począwszy od pierwszego spotkania w sezonie – meczu rundy wstępnej Pucharu UEFA z luksemburskim Jeunesse Esch – piłkarze Legii zakładali stroje firmy Nike.

 

Umowę z amerykańską firmą podpisano na cztery lata. Na jej mocy Nike miał wyposażyć „Wojskowych” w stroje meczowe, obuwie oraz sprzęt treningowy. Co ciekawe, dzień wcześniej producent sprzętu z charakterystyczną łyżwą podpisał umowę z PZPN na sponsorowanie reprezentacji Polski. Dla kadrowiczów jednak, odwrotnie niż dla Legii, firma nie zdążyła wykonać specjalnego modelu stroju.

 

Prezentacja nowych koszulek odbyła się w hotelu Marriott. Legioniści mieli mieć do dyspozycji dwa warianty kolorystyczne. Pierwszy – zielono-czarne koszulki z charakterystycznym biało-czerwonym wzorem przechodzącym na rękawkach w kształt błyskawicy. Drugi wariant to kolory biały i zielony wraz z czerwono-czarnymi paskami.

 

 

 

Istotną zmianą, w porównaniu do strojów z poprzednich lat, był powrót herbu w postaci tarczy. Miejsce dla „eLki” znalazło się na spodenkach piłkarzy. Kolejną nowością było logo sponsora – w miejsce logotypu stacji Canal+, pojawiła się reklama firmy Daewoo-FSO.

 

– Nike wszedł na miejsce firmy Adidas, która nam do tej pory dostarczała sprzęt sportowy i nie chciałbym wnikać w powody tej zmiany – w zupełnie nieprzystający do współczesnych realiów sposób komentował temat nowych koszulek obecny na prezentacji dyrektor Legii Artur Mazurek. – Mam nadzieję, że z Nike będziemy kontynuować sukcesy które zaczęliśmy odnosić w tamtych strojach. W podobnym tonie wypowiadał się piłkarz Legii Jacek Bednarz: – Dla piłkarza strój jest rzeczą drugorzędną. Ważne są jednak buty. Mnie buty Nike bardzo odpowiadają. Gorzej będzie zapewne z kilkoma moimi kolegami , którzy przyzwyczaili się do sprzętu Adidasa, w którym grali od dawna.

 

W pierwszym półroczu na koszulkach widniał jedynie napis „Daewoo-FSO”. Brak logo koreańskiej marki wynikał z wytycznych UEFA dotyczących powierzchni, jaką na koszulkach może zajmować reklama (max. 200 cm2). Jako że tej jesieni piłkarze Legii z powodzeniem walczyli na europejskich boiskach (wyeliminowali m.in. Panathinaikos Ateny), przygotowywano stroje z mniejszą wersją reklamy. Logotyp prezentowano w formie białego napisu na czerwonym tle, a następnie także w wariancie z podkładem w kolorze koszulki. Niestały był kolor kołnierzyka zielonej wersji trykotów – piłkarze otrzymywali komplety z białymi, a także czarnymi kołnierzykami.

 

 

 

Wraz z przyjściem wiosny, na koszulkach pojawiło się logo Daewoo w pełnej wersji.

 

 

 

Ponadto legioniści otrzymali trzeci komplet trykotów – całe białe z wycięciem w serek.

 

2017 - Legia.info.pl